Viacerí ľudia z nášho okolia rozoberali pred svadbou túto otázku. Samozrejme na toto neexistuje jednoznačná odpoveď, pretože každý človek to cíti inak a rovnako jedinečná je aj každá jedna svadba. Pokiaľ plánujete malý obrad v kostole či na miestnom úrade v okruhu len tých najbližších ľudí a potom spoločný neskorý obed či večeru v reštaurácii, logistiku určite zvládnete aj sami. Poprípade vám pomôžu členovia rodiny či šikovná kamarátka. Ako to ale býva s väčšími svadbami? Radi by sme vám vysvetlili, že niektoré veci týkajúce sa plánovania, ktoré si myslíte pred svadbou, si možno nebudete myslieť aj po nej…
Toto sú 4 najčastejšie dôvody, pre ktoré môžete povedať, že svadobnú koordinátorku vám netreba. Poďme sa ale pozrieť bližšie, čo sa za týmito myšlienkami naozaj v praxi skrýva:
- „Všetko to zvládneme, máme organizačný talent!“
Je výborné pokiaľ viete „ako na to“ a zvládnete si dokonale naplánovať celý priebeh svadobného dňa. Myslite ale na seba! Nezabudnite na to, že počas svadby je to váš deň a nebudete chcieť potme v svadobných šatách hľadať šnúru od svetielok a zástrčku, pretože nikto iný nemyslí na to, že svetelná reťaz vonku už dávno mala byť zapnutá. Ani nebudete chodiť za personálom cateringovky a riešiť prečo nenaservírovali k hlavnému jedlu šalát a prečo vyložili na nádherne nazdobené stoly plastové dvojlitrové fľaše, keď ste to dôrazne zakázali… Budete si chcieť užiť každú jednu chvíľu, venovať sa hosťom, čerstvému manželovi/manželke, tancovať, ochutnať svadobnú tortu a vypiť zopár pohárov šampanského s vašimi družičkami…
Mať plán je jedna vec, ale to či všetko dopadne podľa neho je dobré nechať na profesionálov.
- „Mama/sestra/kamarátka budú svadbu koordinovať“
Ak máte k dispozícii šikovných ľudí, ktorí sa sami ponúknu, lepšie pre vás. Myslite ale na to, že Vaša rodina a kamaráti sú tiež na svadbe v prvom rade hosťami a aj keď je úplne prirodzené, že vám budú pomáhať, skôr za tou pomocou hľadajte úkony ako: že vám prinesú makeup taštičku či deodorant, budú vás zásobovať nealkom aby ste dlhšie vydržali, poprípade prichystajú a odmoderujú svadobnú hru. Starať sa o potreby nevesty a ženícha je niečo úplne iné ako organizovať event, ktorým vo svojej podstate svadba je. Okrem samotného obradu svadobný deň zahŕňa program, catering, hudobnú produkciu a hostí, ktorí miestami nevedia, čo sa kde nachádza a čo sa kedy robí. Koordinátor dohliadne na to aby ste nemeškali na žiaden bod programu, aby bolo na stoloch a cake bare vždy čo zobnúť, usmerní vás a svadobných hostí pri gratuláciách tak, aby mal fotograf a kameraman voľnú ruku a vytvorili krásne emotívne a pre vás v budúcnosti cenné zábery s Vašimi blízkymi. Vedzte, že je to osoba, ktorá to má v oku a vie, čo presne očakávať v ktorej situácii.
Aj Vaši najbližší budú možno radi ak si po tom strese s prípravami, vítaním hostí a oficialitami budú môcť po večeri vydýchnuť a spolu s Vami svadbu užiť a osláviť.
- „Nechcem mať na svadbe cudziu osobu“
Áno uznávam, že nemusí byť najlepšia predstava, že sa vám na svadbe motá niekto cudzí. Ale bude pre vás koordinátorka naozaj cudzia osoba? Určite sa predtým stretnete a budete o svadbe rozprávať. Pokiaľ si povahovo nesadnete, samozrejme nemá zmysel v tom pokračovať ďalej a nájdete si na svadobný deň iného koordinátora/koordinátorku. Tak to občas chodí a nemôže to byť na silu, lebo v konečnom dôsledku vám obom ide o výsledok a o to, aby ste sa vy cítili na svadbe v pohode. Väčšinou je to ale o tom, že práve wedding coordinator je pre vás tá osoba, s ktorou rozoberáte každý jeden detail okolo vašej svadby a ktorá vám pomáha, odpovedá na každú otázku a teší sa z toho spolu s vami.
Verte mi, že na svadbe vám koordinátorka príde už ako ďalšia známa, s ktorou vás bude navždy spájať obdobie plánovania Vášho veľkého dňa. Keby ste mali problémy s čímkoľvek počas svadobného dňa, bude tam k dispozícii iba pre vás. A to je vcelku ukľudňujúcim prvkom pre stresujúcu nevestu a ženícha.
- „Rodičia aj starí rodičia si organizovali všetko sami a dopadlo to dobre“
Možno vám povie aj rodina že: „Veď to je blbosť, my sme si tiež všetko vybavili sami!“ ale zamyslite sa, či tá svadba čo mali v kultúrnom dome Vaši starí rodičia je to isté, čo chcete aj vy. Dnes už je to inak. Všetko je o niečo zložitejšie. Chce to organizáciu a program. A chce to vybrať si správne spomedzi desiatok dodávateľov. Už to nie je len o tom, že sa pre niečo rozhodnete. Chcete mať svadobnú kapelu? V ponuke ich je veľa. Ktorá je pre vás tá najvhodnejšia? Ako správne naplánovať harmonogram dňa a usmerniť hostí? Je dobré mať niekoho, kto tomu všetkému velí. V minulosti bol takýmto organizátorom a zároveň moderátorom svadby tzv. „starejší“, ale čo keď ho nemáte, resp. ho ani nechcete mať?
A teraz sa zamyslite.
Pokiaľ naozaj uvažujete o koordinácii, bude to z nejakého dôvodu. Buď ste si naplánovali zložitejší program a logistiku, alebo chcete byť počas svadobného dňa úplne v pohode a bez starostí, alebo možno celý ten svadobný proces jednoducho nie je úplne pre vás.
A všetko toto je v poriadku. A je v poriadku aj to, ak si chcete všetko robiť sami. Len sa na to treba pripraviť.
Rozhodnutie je v konečnom dôsledku len a len na vás.
V prípade záujmu o koordináciu DREAMY DAY sa budeme tešiť na spoluprácu.
Kristína, Dreamy Day